Thursday, August 11, 2011

הפרפרים של מזל

אל החצר הגיע פרפר גדול יפה , כל אחד מאיתנו פגש אותו במקרה וסיפר : "ראיתי פרפר יפה בחצר ".
פרפר כמו שמציירים פרפר, פרפר כמו של "פרפר נחמד"   .


אבא שלי מתקשר לספר לי בהתלהבות שעל שיח הפיגם שקיבל מ'הזקנה' שלנו* , גילה פרפרים מיוחדים ענקיים, הוא שאל וגילה כי הצמח מושך אליו פרפרים מזן מיוחד .
ולמחרת אני מוצאת על השיחים בחצר זחלים ירוקים כתומים "זחל קטן ורעב מאוד" מצטטת תמר ומלטפת אותו בעדינות , והנה עוד זחל ועוד שניים קטנטנים ועוד שניים בינוניים ואנחנו יוצאות כמה פעמים ביום להביט בהם וללטף להם את הגב .
זה מרתק לראות את שלבי ההתפתחות שלהם איך הכתום מתרחב לירוק כתום  מיצורים קטנים ודוקרניים למראה הם הופכים עסיסיים ירוקים ובטוחים בעצמם. זחל קטן עד בינוני כשנוגעים לו בגב מזדקר ושולף שתי אנטנות כתומות שקופות לאות אזהרה,זחל שמן לא זז אדיש לליטופים לא מתרגש מכלום.


זחל מתגונן -צילום מהאינטרנט 
ובאים חברים ואנחנו הולכים להביט בזחלים לועסים את עלי "הפיגם של מזל" .
אני מחפשת ומוצאת : פרפר זנב הסנונית 

"...זנב הסנונית הוא מהגדולים והמרשימים בפרפרי ארצנו וביבשת אירופה, מוטות כנפיו עשויה להגיע ל ‎90 מ"מ.
הפרפר מעופף ומתרבה ברוב חודשי השנה בארץ, בעיקר באזור ההרים. שמו של הפרפר ניתן לו על שום שתי התוספות בכנפיים האחוריות המזכירות את זנבה הממוזלג של הסנונית."...
וגם : 
" בשעת סכנה נוהג הזחל לשלוף מראשו זוג איברים כתומים דמויי קרניים, המפרישים חומרים נדיפים הדוחים את אויביו..." 


אבל הכי מרגש אותי טקסט שאני קוראת באתר של גינת הפרפרים  : 
את שתילי הפיגם קיבלנו מ"מזל שלנו " הזקנה שהגיעה אל החצר לפני שנה , נפשי נקשרה בנפשה ,בדידותה נוגעת בליבי , והילדים מתנהגים אליה בנימוס וידידותיות.
היא מגיעה לביקורים ספונטניים יושבת על המרפסת ומשוחחת עם מי שנמצא,משיאה עצות ומלמדת חוכמת חיים.
לפני כמה חודשים היא הופיעה בחצר עם שתילים של ריחן משני סוגים ופיגם "סגולה נגד עין הרע ,טוב גם לדלקות עיניים ולשתות כחליטה נגד פחדים " היא אמרה, ואנחנו כמובן שתלנו בגינה .
אני מקפידה להשקותם "כוס מים פעמיים ביום" .
השיחים של מזל הביאו אל ביתנו פרפרים יפים ועכשיו זחלי המחמד זוכים לאהבה והתענינות.
מחכות לשלב הגולם ואז אז "הוא יהיה פרפר  נ ה ד ר " מסכמת תמר .



ומשום שקיץ ואנחנו ילדים בחופשה אני נזכרת בסדרה שאהבתי "אי החגבים" מיסטר בוטום האישה הצועקת לו לחזור ממסעותיו ושלושה ילדים רצים חופשיים. 













No comments:

Post a Comment