Thursday, December 9, 2010

עונה חדשה תגיע בקרוב

לא יורד במקלחת רק עם אצטון


הסופר גול נכנס אל חיינו בסערה וסחף איתו הכל...
בהתחלה שנאתי את הקלפים הקטנים המטופשים עם התמונות הגרועות של שחקני כדורגל ישראלים שברובם המכריע לא יודעים לשחק , לא יכולתי לסבול את המיסחור המטורף שנלווה אל אוסף הקלפים ה'אסים' של מקדונלד של נט גיימס של כל מיני חברות מסחריות שרק אצלן אפשר לקנות אס והשרשרת הסחטנית נראתה כאין סופית .
כשהבן שלי התקשר יום אחד למספר טלפון שמופיע בחוברת הסופר גול ,מסר פרטים אישיים וחיכה לי שרק אתפנה אליו ואתן לו מספר כרטיס אשראי 'הם מחכים שאתקשר שלא יגמרו הקלפים..' רתחתי .
ואז הסברתי לו ושיתפתי אותו בתחושה שלי שהם נכנסים לי אל הארנק אל הבית מצליחים להגיע קרוב מידי אל הילד שלי ואני לא ידעתי אפילו.
קבענו חוקים ברורים - חבילה בשבוע ביום חופש של אבא ,חבילה מסבתא כשהיא באה לבקר ,ואם הוא רוצה להוציא את חמשת השקלים השבועיים שלו על חבילה -שיבושם לו.
וכך הזמן עבר אוסף הקלפים שלו גדל ובמקביל הילד נעשה מומחה לכדורגל עולמי :הוא מכיר קבוצות, ארצות ערים (וגם חברות מסחריות כמו אדידס..)הוא מבין שלא תמיד אפשר לנצח ושהדברים יכולים להשתנות אפילו אם אתה בטוח שאתה החזק שהולך לנצח ,הוא בחר שתי קבוצות אחת בארץ ואחת באירופה לעודד ולאהוד ויודע שיש לו חברים ומשפחה שאוהדים קבוצות אחרות וזה לא מפריע לו לקיים איתם שיחה על כדורגל או ללכת יחד למשחק . הוא למד לשיר שירי עידוד לעשות 'גל' ביציע לפצח גרעינים שחורים (וגם לשיר על הקבוצה השניה שהיא זונה ..אבל בפעם הראשונה שהוא שר את זה בשמחה והתלהבות עצרנו אותו,המתוק התמים ,והסברנו לו שאת המילים האלה אנחנו מעדיפים לא לשמוע ממנו)
הוא איבד כמה פעמים את אוסף הקלפים והתמודד עם האובדן הקשה .
את לוח הכפל של 5 (מחיר של חפיסת קלפים) הוא למד מצויין ויודע לחשב כל דבר ב'כמה חבילות קלפים אפשר לקנות בסכום הזה..'ולחשב שמחיר של חולצת אדידס כדורגל מקורית אחת אפשר לקנות מאה חבילות קלפים שזה שש מאות קלפים..
בבה"ס שלו מתקיימת בורסה לקלפי סופר גול יש שם אוספים משותפים עם חוקים של הצטרפות ופרישה ,תחרויות נצחון והפסד,יש להם שיטות לחישוב ערכם של קלפים שונים ,ויש חברויות חדשות ושפה משותפת עם ילדים אחרים.
דרך הקלפים קבענו סדרים וגבולות :מתי אפשר להביא אותם לבה"ס ומתי לא ,הוא יודע שעם אח שלו הקטן אסור לו לעשות קרבות על אמת והחלפות בלי החזרות,והוא לומד להכיר את היצור החמדני שגר אצלו בפנים -ולהתמודד עם היצר .
בחנוכה הדוד אייל הביא להם מתנה - קופסה של 100(!)חבילות קלפים הישר מהמפיץ הראשי , הילדים לא ידעו את נפשם מרוב שמחה ואושר ממש איבדו את זה לכמה דקות ..ועכשיו הוא השלים סדרת קלפים ויחד לקחנו את המעטפה שהוא הכין והלכנו אל הדואר לשלוח 'דואר רשום או אקספרס?' (הוא למד שיש סוגי משלוח שונים..)
בקיצור - באתי לקלל ויצאתי מברכת.
מברכת את הילד שלי שמלמד אותי על חשיבות המידה והמתינות (גם כשאני ממש מתעצבנת ממשהו) ,על היכולת שלו ללמוד מכל דבר שהוא עושה ,על פתח תקשורת נוסף שהוא יצר איתנו .
בשנה שעברה אלה היו הגוגוס השנה קלפי סופר גול ,אם נזכה באיפון הוא ייתן לי לשחק ב angry bird
ולסיום ציטוט של איתמר החונך שלו : 'האופנות האלה ,לפעמים נראה כאילו אין להם סוף אבל בקרוב תסתיים העונה..ותבוא עונה חדשה '
ואני מאחלת לעצמי שפעם גם אני אמציא איזה פטנט שעולה כלום לייצר ומכניס המון כסף...


4 comments:

  1. אורנה דוקטורי : כל-כך מדויק ומשמח.

    ReplyDelete
  2. שרון קסטן שפירא :
    אצלנו עדיין יש אוסף פוגים מאח שלי שאוטוטו בן 29
    גם הוא הסתובב עם מזוודות מלאות וחי את עולם הבורסה והמסחר סביבם
    אז כנראה שבאמת כל שנותר זה להמתין לגימיק הבא :)

    ReplyDelete
  3. ואצלנו בגן לגננת ממש נמאס והיא לא כ"כ מבינה מה אפשר להפיק מהקלפים. כמה מילים שחולקות על דעתה הצליחו רק להנד ראש. אולי הבלוג הזה יפתח משהו בעניין הזה וגם בכלל

    ReplyDelete
  4. למצוא את הטוב בכל דבר זו אמנות משמחת ומקרבת לבבות ,מקסים...

    ReplyDelete